finanse prywatne a finanse publiczne


Seniorzy mają różne potrzeby, różne portfele, różne style konsumpcji i różne marzenia Wczoraj na jednego emeryta pracowały z okładem cztery osoby. Dziś – trzy. Za lat, na jednego emeryta przypadną wcześniej tylko dwie osoby pracujące. Na temat seniorów, czyli osób powyżej roku życia, krąży mnóstwo mitów. Schorowani, ledwo wiążą ostateczność z końcem, telewizor, działka, bazarek… Nic w wyższym stopniu błędnego: - seniorzy to bardzo stabilna zgrupowanie konsumentów pod względem finansowym, - otrzymują regularnie emeryturę, średnio zł miesięcznie, albo rentę, - mają oszczędności, a nierzadko zasoby majątkowe, które będą rosnąć z pokolenia na pokolenie, - co drugi senior podróżuje po kraju, - co trzeci korzysta z komputera i internetu, chodzi do kina. Silver Marketing w Polsce: szanse, wyzwania, możliwości - Czy nadeszła już pora na seniora? - Twarze starości, czyli kontrahent w kilku odsłonach. - Potrzeby i oczekiwania obecnego klienta-seniora. - Na co warto zwrócić uwagę przygotowując ofertę na rzecz klienta-seniora? - Jak dotrzeć do klienta wykorzystując odpowiedni dobór mediów? Zachowania zakupowe pokolenia seniorów: jaki jest ich styl robienia zakupów i sposoby używania z galerii handlowych. - Kiedy i gdzie robią zakupy przedstawiciele pokolenia Silver? - Wydatki na zakupy (segmenty FMCG i non FMCG). - Model zakupowy Silver Generations w porównaniu do innych pokoleń. - Drivery zakupowe, źródła informacji o produktach i najefektywniejsze metody promocji. - Zakupy on-line – ROPO, oznacza to odwrócone ROPO? - Silver Generations i stosunek do zakupów – segmentacja. Silver Generation na zakupach. - Ogólna sylwetka konsumentów . - Senior w sklepie, czyli jakże konsumenci podejmuje decyzje zakupowe. - Senior w Sieci, czyli stosunek konsumentów do zakupów w Internecie. - Sposoby płatności według konsumentów . - Stosunek konsumentów do zakazu handlu w niedzielę Starych drzew się nie przesadza? Potrzeby mieszkaniowe seniorów i modelowe rozwiązania z Polski i z zagranicy. - Preferencje obecnych i przyszłych seniorów co do miejsca zamieszkania a czynniki społeczno-ekonomiczne. Czyli czyli i ile senior jest gotowy zapłacić za funkcjonalność i bezpieczeństwo? - Polskie i zagraniczne rozwiązania w obszarze mieszkalnictwa senioralnego. - Jeśli nie dom opieki to co? Innowacje społeczne i zapomoga starzenia się w miejscu zamieszkania (ageing in place). Dobre praktyki i sprawdzone rozwiązania z Polski i Europy. - Projektowanie usług dla osób starszych.